14 czerwca 2024

Wizyta w ramach projektu Erasmus+

Nie od dziś wiadomo, że III LO jest bardzo gościnną szkołą- w dniach 09-14.06.2024 grupa młodzieży i nauczycieli z hiszpańskiego Benidorm zwiedzała Leszno i odkrywała nowe dla siebie dziedziny sportu w ramach projektu Erasmus+ Akredytacja. W poniedziałek gościli na zajęciach w szkole, uczyliśmy ich celnie strzelać na Strzelnicy oraz pokazaliśmy najpiękniejsze miejsca w mieście. Wtorek zaczęliśmy od zwiedzania lotniska- Pan Maciej Musielak oprowadził nas po hangarach i objaśnił jakie lotnicze sporty można uprawiać na leszczyńskim niebie. Kolejną atrakcją był lot we FreeFly Center. Nasi goście po raz pierwszy w życiu mogli polatać w tunelu aerodynamicznym. Frisbee Ultimate to gra, której zasady wyjaśnił Pan Waldemar Jędrusiak podczas zajęć wychowania fizycznego dla uczniów hiszpańskich.  Młodzież szybko pojęła zasady gry i wkrótce razem z polskimi uczniami zagrali na naszym tzw. balonie. Wtorek to również spotkanie z młodym żużlowcem Unii Leszno- Hubertem Jabłońskim, który wytłumaczył zasady czarnego sportu. Hiszpanie byli zachwyceni ściganiem na owalu i kibicowali młodszej ekipie Unii Leszno na zawodach ‚młodzików’.

Środa z Hiszpanami upłynęła na zwiedzaniu stolicy naszego województwa. Poznański rynek z ratuszem, muzeum Lecha Poznań, Enea Stadion oraz centrum handlowe Stary Browar zrobiły na naszych gościach niesamowite wrażenie.

Nadleśnictwo Karczma Borowa zaprosiło naszą międzynarodową grupę w czwartek na poznanie polskiego lasu, jego mieszkańców oraz pracy leśników. Pani Joanna Girtler wyjaśniła na czym polega praca z lasem, jakie drzewa rosną w naszym regionie. Dowiedzieliśmy się również, że nasz żółw błotny jest najszybszym ze wszystkich gatunków żółwi na świecie. Razem z uczniami hiszpańskimi uczestniczyliśmy w biegach na orientację, zdobywając kolejne punkty w terenie. Jeśli chodzi o biegi Pan Łukasz Wróbel podczas spotkania pochwalił się swoim niedawno zdobytym rekordem- przebiegł 590 km w 63 godziny w Backyard Ultra w Suffolk, Anglii Jesteśmy mega dumni z takiego wyczynu mieszkańca Leszna i trzymamy kciuki na kolejnych zawodach! Ostatnim punktem spotkania w Karczmie Borowej było wspólne ognisko z pieczeniem kiełbasek oraz podsumowanie pobytu w Polsce i rozdanie certyfikatów.

Czwartkowy wieczór spędziliśmy na treningu LKS Szawer. Było to pierwsze spotkanie Hiszpanów ze speedrowerem. Pan Daniel Kubiak oraz uczeń naszej szkoły Rafał Białasik wytłumaczyli zasady sportu oraz zaprosili na tor. Hiszpanie okazali się dobrymi zawodnikami, może w przyszłości założą ligę speedrowerową u siebie w kraju? Dziękujemy LKS Szawer za zaproszenie!

Ten pełen wrażeń tydzień zakończyliśmy w piątek pływaniem w kajakach po szlaku konwaliowym z Błotnicy. Nasi hiszpańscy goście podziwiali tereny pełne zieleni i piękne jezioro. W sobotę, 14.06.24 Hiszpanie wrócili do domu.